Successfully added to your shopping Bag

Quantity:
Total:
Continue shopping
Proceed to checkout

Masuk ke Sociolla dengan Akun SOCO

Lupa password

Belum memiliki akun? Daftar sekarang, yuk!

MEMBUAT AKUN SOCO


Kamu sudah memiliki akun?

ATUR ULANG PASSWORD

Lupa password Anda? Masukkan alamat email.

Rp 94,500

Utama Spice is a traditional skincare company based in Ubud, Bali. We focus on applying ancient Balinese herbal knowledge to create products that not only enhance your skin’s natural beauty but also provokes your mind to consider the raw power and beauty of nature. We do this by using only 100% pure natural ingredients. We got our start in 1989 when Dayu Suci and Melanie Templer saw a need to retain Bali’s amazing herbal knowledge and traditions. This knowledge was being quickly lost with the advent of modern products containing dangerous chemicals. As the demand for traditional remedies declined, the herbs and spices used in these remedies were too quickly being lost further perpetuating the cycle.

Dayu, with her extensive knowledge of traditional Balinese remedies, and Melanie, with her never ending quest to discover the wonders of the natural world, quickly rediscovered the amazing benefits of essential oils and other natural ingredients. They started making their remedies by hand for their loved ones. We have continued their passion today in the hope of sharing their discoveries with you and your loved ones.

PRODUCT REVIEW

User's Average Rating

4.4

7 of 8 reviewers recommend this product

6
1
1
Yes
No
Maybe
WRITE REVIEW

ALL REVIEWS (8)

Anissa Septiarani

Anissa Septiarani

206 Reviews | See all User's reviews

2 October 2018

4.0

    Effectiveness

    Packaging

    Texture

    Value for Money

Suka banget sama produk dari utama cocok banget di aku, aku pake ini kalau lagi mau halangan aja suka ada jerawat kecil-kecil gitu biar cepet kering, bau nya juga enakk

Repurchase this product? Yes

Abdi Fallah

Abdi Fallah

88 Reviews | See all User's reviews

13 August 2018

5.0

    Effectiveness

    Packaging

    Texture

    Value for Money

Bagus banget buat jerawat Beberapa malam di totol pake ini berasa efeknya jerawat mengempes Harga aku gak tau karna ini di kasih sama kakakku . Buat beli juga gak tau

Repurchase this product? Maybe

Christy Veronica

Christy Veronica

138 Reviews | See all User's reviews

6 August 2018

4.8

    Effectiveness

    Packaging

    Texture

    Value for Money

Aromanya sedikit mirip dengan minyak kayu putih. Cepat banget nyembuhun jerawat tapi pakainya dikit aja atau di dilute dulu dengan virgin oil lalu oleskan ke jerawatnya

Repurchase this product? Yes

Iva Alfiyanti

Iva Alfiyanti

44 Reviews | See all User's reviews

4 August 2018

5.0

    Effectiveness

    Packaging

    Texture

    Value for Money

Hahyabjaiuqvank Hajaiajvqgqvw bagussssassssss bamgettyyyytttttbajakkaoaua parahhhabjankautw hiqijauegvajakkavcsvbahuava7bhaji qjjqiqjnqkaoai whuwhwuqvhw uwuqhwhhw

Repurchase this product? Yes

Jessi Febrian

Jessi Febrian

92 Reviews | See all User's reviews

31 July 2018

4.0

    Effectiveness

    Packaging

    Texture

    Value for Money

Aku beli ini karena bener benerrrr waktu itu lagi sering banget jerawatan besar. Setelah aku cobain ini jadi cepet kering dan kempes tapi memang harus rajin pakenya sih kaya berkali kali. Aromanya mirip kayu putih deh yang pure kayu putih 100% ya ga sih? Terus ada ga sih yang kaya aku misalnya aku pake ini udah cocok ada efeknya terus setelah di pakai 5xan udah sama sekali ga ngaruh kaya kulit aku udah “ba’al” alias kebal jadi harus nyari produk baru lagi nyari lagi nyari lagi setiap jerawatan. Yang aku suka ini ada antisepticnya jadi bisa meredakan kemerahan. Masih tetep aku pake sih buat selingan, soalnya kalo lagi jerawatan suka gatel pengen pencet, setelah pencet pasti di olesin ini

Repurchase this product? Yes

SEE MORE